Header, Leg Med Mad, 300

Leg Med Mad

Leg Med Mad

Leg Med Mad

Leg Med Mad

Måltidet i daginstitutionerne rummer fantastiske muligheder for at arbejde pædagogisk med børns trivsel, læring, udvikling og maddannelse. Børn elsker at blive inddraget og tage del i de fælles aktiviteter, der er omkring måltidet. De bliver begejstrede, når de får medbestemmelse, og de lærer om maden, når vi giver dem plads til at arbejde og lege med den.

Med Leg Med Mad får daginstitutioner og forældre redskaberne til at skabe madoplevelser, hvor nærvær, ro, inddragelse, sundhed og leg går hånd i hånd. 

I Leg Med Mad-konceptet indgår tre tilbud, der giver børnene i jeres daginstitution redskaber og læring, de kan tage med sig videre i livet.

 

Måltidet i daginstitutionerne rummer fantastiske muligheder for at arbejde pædagogisk med børns trivsel, læring, udvikling og maddannelse. Børn elsker at blive inddraget og tage del i de fælles aktiviteter, der er omkring måltidet. De bliver begejstrede, når de får medbestemmelse, og de lærer om maden, når vi giver dem plads til at arbejde og lege med den.

Med Leg Med Mad får daginstitutioner og forældre redskaberne til at skabe madoplevelser, hvor nærvær, ro, inddragelse, sundhed og leg går hånd i hånd. 

I Leg Med Mad-konceptet indgår tre tilbud, der giver børnene i jeres daginstitution redskaber og læring, de kan tage med sig videre i livet.

Anton

WORKSHOP              

WORKSHOP              

Det pædagogiske måltid

Workshop1

Styrk jeres tværfaglige samarbejde om det pædagogiske måltid

I følge ’Den styrkede pædagogiske læreplan’ skal det pædagogiske læringsmiljø foregå hele dagen - også i forbindelse med måltiderne. Men her oplever mange daginstitutioner desværre, at pædagogikken går i stå. Workshoppen er for pædagoger, køkkenpersonale, ledelse og evt. forældrebestyrelse. Målet er, at I har en handleplan for, hvordan I vil samarbejde om at styrke børnenes maddannelse, madglæde og madmod - og samtidigt understøtte 'de 6 læreplanstemaer'. Fokus er på en legende tilgang til læring og inddragelse af børnene i forbindelse med måltiderne.

Tilbuddet inkluderer en forsamtale, en workshop, opfølgning og en handleplan i form af en plakat.

Læs mere om workshoppen.

Styrk jeres tværfaglige samarbejde om det pædagogiske måltid

Workshoppen er for pædagoger, køkkenpersonale, ledelse og evt. forældrebestyrelse. Målet er, at I har en handleplan for, hvordan I vil samarbejde om at styrke børnenes maddannelse, madglæde og madmod - og samtidigt understøtte 'Den styrkede pædagogiske læreplan'. Tilbuddet inkluderer:

  1. Forsamtale med lederen om, hvad I ønsker særligt fokus på.

  2. Oplæg, hvor I får gode råd til, hvordan I kan skabe gode rammer for måltidet og en masse inspiration til, hvordan I inddrager børnene, er gode rollemodeller, samarbejder på tværs af stuer og køkken - og med forældrene.

  3. Gruppearbejde, hvor I bliver enige om indholdet til en handleplan, der inkluderer indsatser, I ønsker at implementere i jeres daglige arbejde.

  4. Opfølgning.

Styrk jeres tværfaglige samarbejde om det pædagogiske måltid

I følge ’Den styrkede pædagogiske læreplan’ skal det pædagogiske læringsmiljø foregå hele dagen - også i forbindelse med måltiderne. Men her oplever mange daginstitutioner desværre, at pædagogikken går i stå. Workshoppen er for pædagoger, køkkenpersonale, ledelse og evt. forældrebestyrelse.

Målet er, at I har en handleplan for, hvordan I vil samarbejde om at styrke børnenes maddannelse, madglæde og madmod - og samtidigt understøtte 'de 6 læreplanstemaer'. Fokus er på en legende tilgang til læring og inddragelse af børnene i forbindelse med måltiderne.

Tilbuddet inkluderer en forsamtale, en workshop, opfølgning og en handleplan i form af en plakat.

Læs mere om workshoppen.

KØKKENSKOLE              

- med børnekokke (suppl. tilbud)

Smoothie-fest med børnekokke

Smoothie-fest

Vi giver børnene køkkenmagten og en positiv oplevelse med at lave smoothies

Når vi inddrager børn i simple madlavningsaktiviteter som at lave mellemmåltider eller tilbehør til frokostmåltidet, er vi med til at styrke deres madmod, madglæde og maddannelse.

Hello Kitchen vil gerne give inspiration til, hvordan I som daginstitution kan inddrage børnene i simpel madlavning med fokus på mellemmåtider og tilbehør til frokostmåltidet. Det gør vi ved at invitere jer på en magisk smoothie-køkkenskole for børnehavens 'storgruppe'. Køkkenskolen knytter sig til de 6 læreplanstemaer. 

Tilbuddet inkluderer 1) Konkret inspiration på dagen og 2) Materialer med indkøbslister, køreplaner og opskrifter, så I kan gentage smoothie-køkkenskolen med andre børn, 3) Nemme opskrifter på mellemmåltider eller tilbehør til frokostmåltidet, som børnene kan være med til at lave.

Læs mere om køkkenskolen.

 

Vi giver børnene køkkenmagten og en positiv oplevelse med at lave smoothies

Når vi inddrager børn i simple madlavningsaktiviteter som at lave mellemmåltider eller tilbehør til frokostmåltidet, er vi med til at styrke deres madmod, madglæde og maddannelse.

Hello Kitchen vil gerne give inspiration til, hvordan I som daginstitution kan inddrage børnene i simpel madlavning med fokus på mellemmåtider og tilbehør til frokostmåltidet. Det gør vi ved at invitere jer på en magisk smoothie-køkkenskole for børnehavens 'storgruppe'. Køkkenskolen knytter sig til de 6 læreplanstemaer. 

Tilbuddet inkluderer 1) Konkret inspiration på dagen og 2) Materialer med indkøbslister, køreplaner og opskrifter, så I kan gentage smoothie-køkkenskolen med andre børn, 3) Nemme opskrifter på mellemmåltider eller tilbehør til frokostmåltidet, som børnene kan være med til at lave.

Læs mere om køkkenskolen.

OPLÆG TIL FORÆLDRE             

Boost dit barns madmod (suppl. tilbud)

Leg Med Mad, køkken

Skab hyggelige madstunder og styrk dit barns madmod

Som daginstitution kan I styrke jeres arbejde med børnenes maddannelse og skabe sammenhæng i børnenes dag - ved at tilbyde forældrene oplægget ’Boost dit barns madmod’.

Mange forældre oplever, at måltidet kan være konfliktfyldt, fx fordi deres barn ikke sidder pænt eller er kræsent. Og mange forældre føler, at de mangler tid eller finder det er besværligt at inddrage deres barn, fx i madlavningen.

Hello Kitchen tilbyder forældre redskaber til at skabe hyggelige madstunder i køkkenet og om spisebordet - og ad den vej booste deres barns madmod.

Læs mere om forældreoplægget.


Skab hyggelige madstunder og styrk dit barns madmod

Som daginstitution kan I styrke jeres arbejde med børnenes maddannelse og skabe sammenhæng i børnenes dag - ved at tilbyde forældrene oplægget ’Boost dit barns madmod’.

Mange forældre oplever, at måltidet kan være konfliktfyldt, fx fordi deres barn ikke sidder pænt eller er kræsent. Og mange forældre føler, at de mangler tid eller finder det er besværligt at inddrage deres barn, fx i madlavningen.

Hello Kitchen tilbyder forældre redskaber til at skabe hyggelige madstunder i køkkenet og om spisebordet - og ad den vej booste deres barns madmod.

Læs mere om forældreoplægget.


Leg Med Mad er blevet testet i Hundested Børnehus i ultimo 2018 og primo 2019. Både pædagoger, ledelse, forældre og børn har været meget tilfredse med tilbuddet. 

Leg Med Mad er blevet testet i Hundested Børnehus i ultimo 2018 og primo 2019. Både pædagoger, ledelse, forældre og børn har været meget tilfredse med tilbuddet. 

Bålmad med børn (7 of 18)
HelloKitchen_Facebook_yellow
facebook-icon-png-black
iconfinder_Youtube_Rounded_1181249
linkedin-icon-png-black2


Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V

Privatlivspolitik




Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V



Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V

Privatlivspolitik



facebook-icon-png-black